Wednesday, May 12, 2010

kejayaan perlukan pengorbanan

Kejayaan Memerlukan Pengorbanan

Monday, May 10, 2010 4:51
Posted in category Motivasi

Salam pembaca blog semua :)

Saya tidak pandai untuk bercerita panjang tetapi saya berasa terpanggil untuk menulis entry ini kerana ramai PE saya yang bertanya kepada saya bagaimana nak mulakan bisnes tetapi akhirnya tidak sanggup oleh kerana berbagai alasan yang diberi.

Sekadar untuk renungan bersama, mungkin ada antara anda yang beranggapan bisnes VEMMA ni modalnya tinggi, dengan alasan anda masih student, modal tiada, duit cukup2 makan sahaja dan berbagai2, bermacam2 alasan.

Anda nak sangat mengubah hidup anda tu, tetapi anda terlalu banyak memberikan alasan. Ingat ye, Nak senang, bukan senang. Adakalnya kita kena berkorban masa, dan wang ringgit kita untuk masa depan yang lebih cerah.

Ada antara ahli VEMMA yang jauh lebih susah, tetapi mereka sanggup membuat pinjaman persendirian kerana mereka yakin dengan bisnes VEMMA, dan akhirnya berkat usaha mereka berjaya mendapat income ribuan setiap minggu!

Saya tahu ramai yang berminat untuk buat bisnes ni, tetapi disebabkan tidak yakin kepada diri sendiri ataupun takut untuk membuat pengorbanan dari segi modal, membantutkan niat anda tu. Ada antara anda juga yang berminat tapi masih ragu2 dengan cara sistem ini bergerak, ok ke tak ok.

Kepada yang ragu2, jangan pula segan untuk bertanya untuk lebih kepastian, saya sedia menjawab semua pertanyaan anda.

Ada juga yang menganggap bisnes tak perlukan modal, ini satu konsep yang salah, untuk memulakan apa-apa bisnes sekalipun perlukan modal. Orang yang jual burger tepi jalan pun perlukan modal untuk mulakan bisnes. Dan setiap hari perlu duit untuk maintain bisnes mereka dengan membeli burger mentah dan roti untuk dijual pada malam berikutnya. Sama sahaja konsep dengan VEMMA yang perlukan maintenance.

Anda tentukan sendiri, anda mahu kehidupan lebih baik bersama VEMMA atau tidak. Sanggup berkorban dan usaha yang berterusan insyaAllah anda akan berjaya.

Saya hanya tunjukkan jalan yang sudahpun terbentang di hadapan anda, hanya perlukan usaha dari diri anda sendiri untuk mengubah nasib anda sendiri. Keputusan ditangan anda, adakah anda sanggup menjadi Paid Member dan berusaha membuat income dalam VEMMA?

Bukan Senang Nak Senang. Perlukan Pengorbanan Sebagai Galang Gantinya. Goyang Kaki Tanpa Usaha Dimana Pun Kita Tidak Akan Berjaya Kerana Duit Tidak Datang Kepada Yang Tidak Sanggup Berkorban Untuk Mencapainya.

Renung-renungkan entry saya pada hari ini, sekadar memberi semangat kepada anda dan ambillah maksud yang baik daripadanya.

Daftar PERCUMA disini jika anda masih belum menjadi ahli FREE Member!

No comments:

Post a Comment