Monday, April 26, 2010

Nak ' DUIT ' harus " DO IT "

Salam sejahtera..agak lama tak update blog..
Saya baru saja selesai baca buku karya Rozani Pawan Chek bertajuk “Mega Leader MLM: Bimbing dan Komunikasi. Hmm..pada asalnya saya bukannya rajin membaca. Lebih-lebih lagi buku tentang Motivasi. Saya ni dulu kaki Novel je. Buku lain..tak layan. Tapi orang kata..masa akan mematangkan kita. Sejak bergiat dalam dunia Bisnes Internet Vemma ni..saya dah mula beli buku tentang motivasi, perniagaan dan bisnes internet. Rak buku yang sebelum ni kosong..bukan saja dah penuh, tapi dah bertambah jadi 2 rak. Huhuhu…
“Leaders are Readers”

Berbalik semula pada buku tadi..Rozani Pawan Chek mengulas: “Kebanyakan orang yang menyertai MLM hendakkan duit.”

So..kalau nak duit, kita perlu kerja. MLM atau Multi Level Marketing adalah sesuatu yang melibatkan garak kerja. Gerak kerja bermaksud, ada pergerakan. Tak ada istilah, duduk diam dapat duit ye.. :)

Kalau anda pernah ditawarkan dengan Bisnes MLM yang tak perlu buat apa-apa..AWAS! Mungkin esok atau lusa..syarikat tersebut bakal lesap. Kalau dah duduk diam dapat duit..bukan MLM namanya. Tapi mungkin skim cepat kaya atau pelaburan.

Vemma Tak Perlu Kerja?

Tentu kita yang salah faham. Memang betul Bisnes Vemma ni tak perlukan kita keluar cari orang atau jual barang. Tapi bukan bermakna lepas upgred..anda terus mendiamkan diri dan tunggu bonus aje. Bayangkan macam ni..

Kita dah buka kedai. Kedai tu pulak dah penuh dengan stok dan perabot. Tapi pintu kedai bertutup dan kita tak jaga kedai tu. Rasa-rasanya..ada tak pelanggan yang nak datang ke kedai kita? Sama jugak la konsepnya dengan MLM Vemma. Kita dah keluar modal beli produk Vemma..jadi bisnes ni sekarang adalah sepenuhnya milik dan tanggungjawab anda. Maju atau Gagal semuanya bergantung pada kita.

Nak tahu logik atau tak.. cuba rewind balik rumus fizik masa sekolah menengah dulu. e=mc2.

Menurut Billi Lim, Penulis buku “Dare To Fail”.. e=mc2 bermaksud

“effort = more cash to u. Dalam Bahasa Melayu nya.. KERJA KERAS = Banyak Duit Masuk Pada Kita”

Kita tak terlepas dari hukum dunia.. takde jalan pintas untuk berjaya. Kita perlu usaha. “DO IT” = dapat duit..

Cuma..apa yang kita perlu sedar bahawa Vemma adalah suatu peluang yang datang kepada anda dengan ciri MLM yang anda tak pernah jumpa sebelum ini. Kalau anda pernah join 50 company MLM sebelum ni..Vemma adalah totally different from others. Kenapa? Boleh lihat gambar di bawah:

Bila dah Upgred..anda hanya perlu follow apa yang upline anda ajar kepada anda. Ikut 5 Step di bawah..dan anda akan DAPAT DUIT.

Terima kasih kepada Leader Nur Khairul Azizi kerana usaha beliau menghasilkan formula di atas.

So..kalau anda masih belum upgred..cepat2 lah upgred. Atau belum mendaftar Vemma..daftar di sini www.vemmabuilder.com/763615805 atau http://salina2.vemillion.net/

No comments:

Post a Comment